About Me

My photo
1. sekolah kebangsaan batu gajah melaka (1996-2001) 2. sekolah menengah kebangsaan bandar baru salak tinggi (2002-2004) 3. sekolah menengah sains selangor (2005-2006) 4. centre for foundation studies iium petaling jaya (2007-2009) 4. iium kuantan campus (2009-2014 insyaAllah)

Wednesday, May 13, 2009

Amanah buatku as batch leader....

tepat jam 9.30 aku melangkah kehadapan dewan. bertemu dengan lecturer islamic worldview untuk menghantar kertas jawapan peperiksaan. sebenarnya aku ingin tanya ejaan nama lecturer tersebut. dengan muka tersenyum lecturer tersebut kata 'it's ok as long you put your group' malu aku bila lecturer cakap macam tu. aku cam segan, tak tahu nak letak mana muka. tiba-tiba terkeluar dari mulut dia "you as a leader please take care your friends, try to organize a halaqah, strength the ukhuwah, and remember everything i told you." aku cam terkesima sebentar. rasa macam nak gugur jantung aku. amanah ini terlalu besar buat ku. ya Allah sungguh x ku duga dengan amanah sebesar ini. terketar-ketar rasa tanganku hendak menerima amanah ini. aduh hidupku yang selama ini penuh dengan dosa dan noda. sampai begitu mulia lecturer pandang padaku. setelah aku rasa banyak kali aku ingkar nasihat dia. ya Allah terima kasih kerana memberi peluang kepadaku untuk menebus segala kesalahanku. tak tahu apa lagi yang harus aku lakukan. just tunduk dan cuba sedaya mungkin melaksanakan amanah tersebut. wahai sahabat-sahabatku terutama batch 13 medic. bantulah aku dalam usaha untuk memikul amanah ini. hanya kamulah yang sentiasa bersamaku. marilah kita sama-sama mengislahkan batch kita.

1 comment:

  1. Huhu~ Sabo la ye. Ceq pun kene gak, siap ada orang ucap takziah lagi. Haha..

    ReplyDelete