About Me

My photo
1. sekolah kebangsaan batu gajah melaka (1996-2001) 2. sekolah menengah kebangsaan bandar baru salak tinggi (2002-2004) 3. sekolah menengah sains selangor (2005-2006) 4. centre for foundation studies iium petaling jaya (2007-2009) 4. iium kuantan campus (2009-2014 insyaAllah)

Monday, March 28, 2011

Kenapa Arnab sesuai dijadikan haiwan peliharaan.

Haiwan ini amat mudah dijaga walau penjaganya adalah seorang yang kurang upaya. Pemeliharaan tidak memerlukan kawasan yang luas. Sumber makanan yang murah dan mudah diperolehi di sekitar kediaman. Haiwan ini tidak mengeluarkan bunyi yang boleh menganggu kejiranan. Bau najis yang amat minima. Boleh dibela di dalam rumah samada jenis flat atau kondominium. Arnab tidak pandai menyerang walau dalam keadaan terdesak. Tidak mendatangkan sebarang ancaman kepada penternak atau masyarakat keliling. Cepat berkembang biak. Tahan lasak. Boleh dibawa dengan mudah menggunakan pelbagai kenderaan. Mudah dipasarkan samada sebagai arnab hidup atau sebagai daging arnab. Daging arnab lebih dikenali sebagai daging putih ( white meat ) merupakan daging rendah lemak dan amat sesuai dijadikan sajian terbaik untuk keluarga. Secara asasnya, daging arnab adalah :
1. rendah kolesterol
2. rendah kalori
3. rendah lemak tepu
4. tinggi protein
5. rendah sodium

* Sumber: USDA Circular 547, 549.


10 Mistakes Wenger Has Made That Could Cost Them This Season

10. Wenger's Faith in Under-Performing Players Is Baffling

9. Marouane Chamakh Not Provided with Enough Confidence by the Manager

8. The Crucial Decision by Wenger to Waste the January Transfer Windows



7. Wenger's Reluctance to Spend on a Defensive Midfielder as Backup for Song

6. Wenger's Decision to Go for a Cheap Signing in Sebastien Squillaci

5. Denilson and Diaby in Midfield Heaps Pressure on Others

4. Wenger's Gambles with Fabregas Has Resulted in Many Problem

3. Inability to Inculcate a Fighting Attitude Within the Gunners' Camp

2. The Multiple Excuses Given by Manager Who Refused to Admit His Side's Weaknesses

1. Wenger's Rigid Tactics Make It Predictable for the Oppositions

detail, click here

Sunday, March 27, 2011

Ranking SPM 2010 - SBP

Senarai kedudukan SBP di Malaysia untuk SPM 2010.

1 SM SAINS TUANKU MUNAWIR 0.8931
2 SBP INTEGRASI GOMBAK 1.1425
3 KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH 1.1450
4 SM SAINS ALAM SHAH 1.2403
5 SEKOLAH TUN FATIMAH 1.2837
6 SBP INTEGRASI RAWANG 1.3408
7 SM SAINS KUALA TERENGGANU 1.3638
8 SM SAINS SERI PUTERI 1.4223
9 SM SAINS TENGKU MUHAMMAD FARIS PETRA 1.4415
10 SEKOLAH SULTAN ALAM SHAH 1.5026
11 SM SAINS SULTAN ISKANDAR 1.5322
12 SM SAINS MUAR 1.5361
13 SBP INTEGRASI JEMPOL 1.5429
14 SM SAINS KUALA SELANGOR 1.5612
15 SBP INTEGRASI SABAK BERNAM 1.6081
16 THE MALAY COLLEGE KUALA KANGSAR 1.6257
17 SEKOLAH DATO` ABDUL RAZAK 1.6884
18 SM SAINS HULU SELANGOR 1.6907
19 SBP INTEGRASI TEMERLOH 1.7073
20 SM SAINS MUZAFFAR SYAH 1.7079
21 SM SAINS JOHOR 1.7483
22 SM AGAMA PERSEKUTUAN LABU 1.7595
23 SM SAINS TENGKU ABDULLAH 1.7656
24 SM SAINS SELANGOR 1.8433
25 KOLEJ TUNKU KURSHIAH 1.8439
26 SEKOLAH SERI PUTERI 1.8475
27 SM SAINS KUCHING 1.8585
28 SM AGAMA PERSEKUTUAN KAJANG 1.8662
29 SBP INTEGRASI KUBANG PASU 1.8702
30 SBP INTEGRASI TUN ABDUL RAZAK 1.881
31 SBP INTEGRASI SELANDAR 1.9021
32 SBP INTEGRASI GOPENG 1.9412
33 SM SAINS KOTA TINGGI 1.9496
34 SM SAINS TUANKU SYED PUTRA 1.9625
35 SEKOLAH TUANKU ABDUL RAHMAN 2.0082
36 SM SULTAN ABDUL HALIM 2.0381
37 SM SAINS DUNGUN 2.1042
38 SM SAINS BAGAN DATOH 2.1256
39 SBP INTEGRASI KUANTAN 2.1612
40 SM SAINS SABAH 2.1704
41 SM SAINS KEPALA BATAS 2.1892
42 SEKOLAH SAINS SULTAN HAJI AHMAD SHAH 2.2107
43 SM SAINS RAJA TUN AZLAN SHAH 2.213
44 SM SAINS TUANKU JA`AFAR 2.231
45 SM SAINS TELUK INTAN 2.249
46 SM SAINS SULTAN MAHMUD 2.2513
47 SM SAINS SULTAN HJ AHMAD SHAH 2.254
48 SM SAINS SULTAN MOHAMMAD JIWA 2.291
49 SM SAINS POKOK SENA 2.3001
50 SM SAINS TUN SYED SHEH SHAHABUDIN 2.3114
51 SM SAINS LABUAN 2.3266
52 SM SAINS MIRI 2.3266
53 SM SAINS MACHANG 2.3315
54 SM SAINS KUBANG PASU 2.4137
55 SM SAINS LAHAD DATU 2.4497
56 SM SAINS PASIR PUTEH 2.4997

SM SAINS TUANKU MUNAWIR dahulunya ialah SM SAINS SEREMBAN (SASER)

SBP INTEGRASI TUN ABDUL RAZAK dahulunya ialah SBP INTEGRASI PEKAN

"24 out of 56 SBP, not a bad result, yet still can be improved, go SMSS"
Pada sekolah yang tercinta,
Pada guru yang mulia,
Mari kita semua bersatu,
SMS SELANGOR MAJU!!!!


Sunday, March 20, 2011

Owh Perak...Owh Perak...JUARA!!!!




Owh Perak Owh Perak,
Engkau Di Hati Ku,
Selalu Berjuang Bermati-Matian,
Ayuh Bangkitlah Kami Tetap Bersama Mu,
Owh Perak, Owh Perak Juara….

Owh Perak Owh Perak,
Engkau Kekasihku,
Jangan Menyerah Kalah Sebelum Engkau Kalah,
Ayuh Bangkitlah Kami Tetap Bersama Mu,
Owh Perak, Owh Perak Juara….
Owh…..Owh….Owh…..Owh…..Owh Perak, Owh Perak, Juara…!!!!


Friday, March 18, 2011

PENENTUAN JANTINA ARNAB...

Penentuan jantina boleh dilakukan dengan menekan secara perlahan bahagian lubang di atas dubur. Anak jantan akan menunjukkan tanda bonjolan yang membulat. Sementara anak arnab betina akan menunjukkan tanda belahan mengarah kedubur.






Mengenal jantina arnab yang berusia bawah 3 bulan memang agak sukar. Ini adalah kerana yang testicles arnab jantan belum kelihatan. Namun jika diteliti betul-betul, ada perbezaan yang membolehkan kita mengenalpasti jantina anak2 arnab yang berusia dibawah usia 3 bulan. Bagi sesetengah baka-baka arnab, yang jantan dan betina dewasa boleh dibezakan dengan lebih mudah. Bagi yang mempunyai kantung seolah-olah seperti tembuluknya, maka arnab ia adalah betina dan bagi yang tiada, maka fahamlah kita bahawa arnab itu adalah arnab jantan.



rujukan=klik disini

Teringin nak ada ladang Arnab...he3...

Bertemu kembali...

Entry kali ini amat menarik...

2-3 hari ni aku duk baca blog2 pasal arnab...

dari penternak arnab secara besar2an ke penternak yg hanya sekadar membela arnab sebagai pet shaja....

kadang2 aku terpikir, nak juga aku buka ladang kecik arnab kat tepi rumah sewa aku ni...

mane la tau ade rezeki skit buleh jual arnab2 tu...



dpt buat sumber pendapatan tambahan...

ye la scholar JPA status B...

mmg tak cukup dgn taraf hidup kat kuantan ni...

kawasan pekan je tp mahal betul...

sewa rumah mau rm400...

Alor Setar pun ade lagi sewa RM250...

nape la mahal sgt kat kuantan ni...

semoga Impian aku nak buka ladang kecik arnab akan tercapai...



insyaAllah...


Tuesday, March 15, 2011

Bik Mama : Surat Terbuka Untuk Mu..!!!

Anak muda Muhammad Muizzuddin yang pernah menitipkan pandangan dan menyuarakan rasa hati golongan segenerasi melalui 'Surat Pelajar Kepada PM - pelan pemusnah generasi masa depan' - yang hingga kini telah mencecah lebih 37,000 hits di weblog ini dan dikongsi hampir 10,000 pemilik FaceBook, kini muncul dengan luahan hati kepada wanita yang menggelarkan diri sebagai First Lady of Malaysia, DS Rosmah Mansor.
Ikuti titipan minda anak muda ini dan sama-sama kita kongsi dan sebarkan melalui FaceBook dan Tweeter atau apa saja cara supaya penyebarannya akan lebih meluas dan cepat.

Surat Terbuka daripada seorang pelajar untuk Datin Seri Rosmah Mansor
Assalamualaikum Datin Seri. Saya, Muhammad Muizzuddin bin Zaini. InsyaALLAH, andai diizinkanNya, Julai nanti genaplah usia saya 19 tahun.

Saya perkenalkan diri, sebagai remaja yang ingin tahu. Apa jua medium yang termampu saya pergunakan, saya usahakan sebaiknya agar saya dapat mengikuti perkembangan semasa, khususnya berkenaan negara Malaysia yang tercinta ini.

Iya, Datin Seri. Umur saya, sangat muda. Kedudukan saya, jauh benarlah kiranya dibandingkan dengan Datin Seri. Namun, saya yakin dan percaya, andai umurlah yang menjadi penentu kelayakan seseorang untuk bersuara, tidaklah layak sama sekali untuk suami Datin Seri memegang amanah pentadbiran negara sekarang, kerana di luar sana terdapat ramai yang lebih tua usianya!

Tegas saya, saya adalah remaja yang memerhati. Saya tidak mahu, sekadar menjadi manusia yang kerjanya memuaskan tembolok sendiri. Tidak juga hanya terpaku di bilik darjah, ‘menelan’ buku teks sekolah. Saya percaya, erti hidup pada memberi!

Datin Seri Rosmah Mansur yang saya hormati,
Saya pohon jutaan kemaafan, andai surat kecil ini menyinggung Datin Seri. Saya tidak berniat untuk menyakiti hati Datin Seri, jauh sekali memburuk-burukkan. Surat kecil ini, hanyalah usaha kerdil saya, menyampaikan isi hati. Ia hanyalah suara hati dan pandangan seorang anak muda.

KASIH SAYANG KEPADA RAKYAT

Datin Seri,
Pernah suatu pagi, saya dibawa ibu untuk menziarahi jenazah anak tunggal seorang jiran kami. Kanak-kanak kecil itu, baru berusia 6 tahun. Khairani namanya. Runtun rasa di hati, sebaik melihat keadaan rumah tempat tinggalnya kanak-kanak itu bersama ibunya. Saya cuba membayangkan, bagaimanalah andainya hujan lebat menimpa bumbung rumah itu. Atapnya berlubang-lubang, hinggakan saya fikir memadai dengan cahaya matahari yang ‘mencuri’ masuk melaluinya untuk menyinari ruang dalam rumah daif itu. Saya terpaksa melangkah berhati-hati, kerana lantainya berkeriut dan goyah sekali.

Hadir insaf dan syukur di dalam hati saya, bahawa betapa saya memiliki hidup yang jauh lebih baik dan selesa berbanding ramai lagi rakyat kebanyakan.

Di sekolah, saya punyai rakan-rakan yang sulit sekali melangsaikan yuran bulanan asrama. Bukan culas, bukan malas, tetapi kesempitan hidup menyukarkan mereka. Adik-beradik ramai yang masih bersekolah, ditambah taraf hidup dan kos keperluan yang kian meningkat dari sehari ke sehari, semuanya membebankan!

Datin Seri,
Sungguh saya tidak mampu mengelakkan rasa kecewa, apabila mengetahui yang Datin Seri bermalam di sebuah hotel di Dubai dengan kos melebihi RM100, 000 semalaman. Sehingga ke hari ini, saya masih teringatkan rumah daif adik Khairani, juga nasib ramai lagi yang saya temui sepanjang umur ini. Saya tahu, betapa besarnya urusan Datin Seri, juga kedudukan Datin Seri. Mungkin memang Datin Seri berhak, tetapi, apakah Datin Seri langsung tidak teringatkan kami, rakyat yang kesusahan? Apakah Datin Seri langsung tidak terfikirkan nasib ratusan, ribuan lagi rakyat yang tidak bernasib baik?

Apakah tiada langsung rasa bersalah di hati Datin Seri? Rasa bersalah kerana tinggal hanya untuk semalaman tetapi dengan kos yang boleh menyamai lebih kurang pendapatan selama 66 bulan bagi 40 peratus rakyat Malaysia! 40 peratus inilah rakyat yang pendapatan bulanan bagi setiap keluarga adalah lebih rendah daripada RM1500 sebulan. Bahkan setiap 3 daripada 4 keluarga ini, adalah sebangsa dengan Datin Seri, bangsa MELAYU!

Atau apakah Datin Seri tidur dengan lena malam itu?

Hingga hari ini, sudah bertahun saya tidak ke restoran Pizza Hut, McDonald dan seumpamanya. Kerana cukup dengan hanya melihat dari jauh, hadir rasa pilu mengenangkan saudara-saudara seagama, anak-anak muda seusia saya atau kanak-kanak, wanita dan orang tua yang dibunuh kejam di Palestin oleh rejim zalim Israel hasil sumbangan restoran-restoran ini.

Ia dipanggil, kasih sayang Datin Seri. Maafkan saya, tetapi saya terpaksa bertanya, apakah tiada langsung walau secebis pun rasa kasihan kepada rakyat Malaysia yang hidup serba kesusahan? Rakyat yang terpaksa melupakan impian dan keinginan kerana kesempitan hidup, namun terpaksa pula menanggung kos penginapan Datin Seri dan rombongan di luar negara untuk hanya semalaman!? Bayangkan pula kos penerbangan untuk keseluruhan rombongan selain daripada penginapan!

Peningkatan kos sara hidup waktu ini, sangatlah membebankan. Suami Datin Seri berterusan meminta seluruh rakyat berjimat, sedangkan isterinya? Hasil tindakan kerajaan pimpinan suami Datin Seri, mengurangkan subsidi untuk rakyat terbanyak sedangkan untuk para taukeh-taukeh besar dikekalkan, juga ‘penyelarasan-penyelarasan’ harga, teramatlah menyulitkan kami semua.

Sungguh Datin Seri, kami sangat terbeban meskipun harga petrol dinaikkan walau beberapa sen. Ia akan mempengaruhi seluruh kehidupan kami. Harga makanan, pakaian, kos pengangkutan dan semuanya akan semakin menyulitkan kami. Saban hari, saya melihat ibu mengeluh kerana gajinya sukar sekali untuk disimpan, ia sekadar mencukupi untuk setiap bulan.

Kami rakyat tidak meminta Datin Seri turut menaiki kereta biasa atau tinggal di rumah biasa seperti kami. Hanya yang kami rakyat pinta, supaya Datin Seri dan suami menyelami hakikat kesukaran yang terpaksa kami tempuhi.

Malangnya, tindakan Datin Seri berbelanja mewah begini adalah sama sekali tidak menggambarkan Datin Seri dan suami bersama-sama kami. Sungguh, ini amat mengecewakan saya. Sukar sekali untuk saya mewajarkannya. Maafkan saya Datin Seri, sungguh ia tidak dapat saya terima.

IFF dan ISLAM

Datin Seri yang dihormati,
Tiadalah yang lebih mengecewakan dan membangkitkan kemarahan, melainkan ketika melihat Datin Seri dan suami di Festival Fesyen Islam Monaco. Bagaimana tidak, pakaian yang diperagakan langsung tidak menggambarkan Islam! Langsung tidak menutup aurat, menampakkan bahagian-bahagian yang sepatutnya sulit dan yang paling dahsyatnya, nama RasuluLlah SAW yang mulia tertera pada pakaian yang tidak menutup aurat!

Apakah Datin Seri tidak menyedari, bagaimana kemarahan yang telah Datin Seri cetuskan? Nama RasuluLlah SAW yang mulia dihina sebegitu rupa! Namanya cukup mulia, hinggakan apabila disebut namanya, dikira manusia yang paling kikir sekiranya tidak dipanjangkan nama itu dengan selawat ke atasnya. Tiba-tiba, nama itu dihina sebegitu rupa! Bahkan, Datin Seri yang menghadapi teguran, kritikan, kecaman dan tunjuk rasa langsung tidak memohon maaf. Langsung tidak!

Sedangkan para Ulama’ masih berbahas, bagaimana cara paling baik untuk mengagungkan Manusia Mulia ini, tiba-tiba Datin Seri kelihatan meredhai perbuatan yang jelas MENGHINA Baginda Nabi SAW!

Sebenarnya, Datin Seri sudah dari awal menunjukkan kecekalan Datin Seri melanggar syariat Allah. Datin Seri tidak menutup aurat, bersentuhan, berlaga pipi dan berpelukan dengan lelaki bukan mahram yang disepakati sekalian Ulama’ sebagai perbuatan yang HARAM!

Menyentuh anjing atau khinzir, hukumnya juga Haram. Namun, hilang kotornya dengan perbuatan menyamak. Malangnya, tiada apa yang mampu ‘membersihkan’ haram dan kotornya nya menyentuh lelaki ajnabi kecuali API NERAKA!

Lalu, dengan semua perlakuan Datin Seri, apakah mungkin Datin Seri fikir kami rakyat akan menerima dakwaan Yang Amat Berhormat Perdana Menteri bahawa kerajaan pimpinannya berusaha keras berjuang demi Islam dan bangsa. Sedangkan isterinya sendiri, tidak memelihara Akhlak dan Syariat Islam, juga adab-adab kesantunan Melayu malahan!

RAKYAT MENGIKUTI PEMIMPIN MEREKA

Kata ahli hikmah, “Agama manusia itu, di atas Pemimpin mereka”. Tinggi sahsiahnya, baik akhlaknya, ikhlas hatinya, patuh dan taat kepada Allah, maka begitulah jua rakyatnya. Rakyat akan terpengaruh dengan ketua mereka.

Malaysia hari ini, dalam keadaan yang benar-benar dahsyat bagi saya. Setiap masa perlu di dalam keadaan berjaga-jaga, kerana penjenayah menunggu kita alpa. Gerun saya melihatkan kanak-kanak yang bermain sendirian di halaman rumah, bimbang kalau-kalau ada manusia busuk hati yang berniat jahat kerana jenayah hari ini langsung tidak mengenal beza usia!

Budaya Hedonisme melampau. Nafsu ‘disembah’ sebagai Tuhan. Remaja Melayu Muslim tidak segan silu memakai pakaian yang jauh menyimpang daripada Islam dan adab Melayu. Tidak kekok mengogok arak di pesta-pesta jamuan nafsu. Saban hari ada sahaja kes bunuh bayi lewat pergaulan tanpa batas! Hari ini, remaja mati dengan sia-sia. Samada mati dalam ketagihan najis dadah, atau kemalangan dalam perlumbaan haram!

Bahkan seribu satu lagi, penyakit-penyakit sosial yang sedang membarah, membusuk di dalam negara tercinta!

Bukanlah saya menuding jari kepada Datin Seri dan suami, saya akui malahan, bahawa Datin Seri kelihatan cuba berusaha sedikit sebanyak bagi menangani masalah-masalah ini. Namun, hakikatnya, keadaan rakyat sesuai dengan keadaan pemimpinnya!

Manusia yang jelas disabitkan kesalahan rasuah, diangkat menjadi pemimpin! Manakala pemimpin lain yang mengkritik tindakan ini, di arah supaya tutup mulut dan diambil tindakan! Apa sudah jadi pada negara!? Sedangkan Nabi SAW bersabda, “Apabila amanah diberikan kepada BUKAN ahlinya, maka tunggulah KEHANCURAN!”

Pemimpin negara tidak memelihara adab pergaulan Islam, tidak memelihara batas aurat, berbelanja boros tanpa timbang rasa kepada rakyat, justeru, bagaimana mungkin kita mengharapkan yang baik-baik daripada rakyat?

Saya gerun melihat perkembangan ini, Datin Seri. Hari ini, kita mengeluh kerana ramainya anak-anak luar nikah yang didaftarkan. Bayangkanlah, apa yang mungkin kita keluhkan 5 atau 10 tahun akan datang!

Antara sifat agama kita, INQILABIYYAH Datin Seri. Ertinya, adil dan zalim mustahil begerak seiring. Kebenaran dan kebatilan sama sekali tidak akan bercampur. Syariat Islam dan yang bercanggah dengannya, pasti tidak akan ditemui titik temu antara keduanya. Justeru, Datin Seri berusahalah sehebat manapun untuk memperbaiki masalah sosial, gejala buang bayi dan sebagainya, selagi suami dan kerajaan Datin Seri terus mengesampingkan hukum Allah, dasar Allah, syariat Allah, maka Datin Seri tidak akan BERJAYA! Berani saya kata!

Bagaimana tidak? Datin Seri berusaha mengelakkan masalah bunuh bayi yang kita semua maklum ia bermula daripada pergaulan bebas, sedangkan hub hiburan malam, lesen judi dan konsert-konsert mega sebenarnya adalah penyumbang besar kepada masalah ini! Kerajaan pimpinan suami Datin Seri, umpama membina dan meruntuhkannya semula. Bina dan runtuh, kemudian bina dan runtuhkan lagi. Itulah kitarannya.

KUASA

Datin Seri ke luar negara untuk bertemu pemimpin negara luar, pernah juga Datin Seri menyambut kehadiran Perdana Menteri luar negara ke Malaysia, dana RM111 juta untuk PERMATA, pertemuan First Lady dan liputan-liputan meluas setiap aktiviti Datin Seri di media dalam dan luar negara, itu bagi saya menunjukkan yang Datin Seri seolah-olah punya kuasa di dalam pentadbiran negara.

Justeru, sebagai anak muda yang penuh persoalan di minda, saya bertanya dengan baik, bagaimana ini semua berlaku? Sedangkan, kami rakyat tidak pernah melantik Datin Seri sebagai pemimpin negara. Suami Datin Seri yang memimpin kerajaan yang telah dipilih rakyat melalui proses Pilihan Raya! Atau apakah dengan hanya menjadi isteri kepadanya, menjadikan Datin Seri turut berkuasa?

Datin Seri pasti tahu, berkenaan kebangkitan rakyat yang menyemarak di Timur Tengah. Kerajaan yang tidak bertimbang rasa diterjah dan dihalau rakyat! Antara isunya ialah bagaimana berkuasa dan kaya rayanya isteri kepada pemimpin-pemimpin yang telah tumbang itu.

Saya cintakan negara saya. Tidak sanggup saya melihat negara porak peranda, namun, kiranya Datin Seri berterusan mengikut jejak langkah isteri-isteri pemimpin yang tumbang itu, maka mungkin Datin Seri dan suami boleh menerima nasib yang sama. Kami rakyat semakin tidak tertanggung lagi dengan tekanan-tekanan kewangan dan keperluan hidup sekarang!

Datin Seri,
Surat ini bukanlah ancaman, bukan juga ugutan. Ia sekadar luahan rasa, nasihat dan pandangan yang cuba seorang anak muda sampaikan. Ingin benar saya ingatkan, kedudukan yang Datin Seri nikmati hari ini, adalah kerana rakyat memilih suami Datin Seri. Kuasa di tangan kami, untuk menentukan jatuh dan bangunnya Datin Seri dan suami. Dan sebenarnya, kami rakyat hanyalah ‘jalan’ bagi Allah untuk mengatur ketentuan ini, Allah jualah yang meletakkan kekuasaan kepada sesiapa yang dikehendakinya.

Justeru, berbaiklah dengan kami. Patuhilah suruhan Allah. Kami tidak pinta lebih, sekadar bertimbang-rasa untuk kami.

Datin Seri yang dihormati,
Surat ini mungkin sampai ke tangan Datin Seri. Mungkin sampai sendiri, atau terhenti di tangan pembantu-pembantu Datin Seri atau tidak mampu hampir sama sekali. Kiranya ia selamat sampai ke tangan Datin Seri, saya pohon maaf, kalaulah surat kecil saya ini mengguris rasa Datin Seri. Maafkan saya, kalau ia kerana kesilapan-kesilapan bahasa dan cara penulisan. Namun, andainya Datin Seri terasa hati kerana menerima teguran, tidak akan saya pohon maaf untuk itu! Teguran ini adalah benar, justeru tiada apa yang perlu saya risaukan dengan kebenaran. Ia pasti menang dan tertegak! (edisi Weblog M@RHAEN)

Inilah PENCAK kami! PENCAK ANAK MUDA!

Monday, March 14, 2011

Chong Wei wins Yonex All England Super Series

Lee Chong Wei beat his arch rival, Lin Dan straight set 21-17,21-17 in about 52 minutes. While the double players, Koo & Tan lost to Denmark doubles in rubber games. Congratulations to Lee Chong Wei...

Sunday, March 13, 2011

Lin Dan to meet Lee Chong Wei in Yonex All England final



LIN DAN booked his place in his seventh Yonex All England men’s singles final this afternoon with a three-game win over Marc Zwiebler.

The Chinese third seed and four times winner beat the unseeded German 21-9 16-21
21-11 in 62 minutes then said: “I am disappointed with the second game as I was leading quite well at the beginning and I wanted to win the match in two games.”

Lin Dan will face Malaysia’s defending champion and top seed Lee Chong Wei in the final everyone wanted to see. Chong Wei beat Lin Dan’s team-mate and fifth seed Chen Long 21-17 21-13.

Zwiebler said: “It was a hard fight. He made mistakes in the second game which I benefited from. Now I am very tired but it has been a great week for me.

“My knees are swollen and everything hurts a little but that’s no excuse. He was the better player. Now I am looking forward to my holiday for a rest and to gain the motivation and confidence I need for next week (the Swiss Open).”

Chong Wei said: “I really enjoyed this match and tried my best and have enjoyed this whole experience of the All England. I feel I can still improve a little but I did feel relaxed out there today.”

The 28-year-old added: “I am going to retire soon so this will be the second to last time I will be playing the All England. I am going to prepare myself mentally for tomorrow’s match against Lin Dan and I hope I can beat him as I lost to him two months ago in Korea.”


Sejuk mata memandang Wanita No 1 a.k.a Rosmah Mansor mengaji Al-Quran




Kan......~ sejuk mata memandangkan. Teringat tika nenek aku memperdengarkan aluanan ayat-ayat suci al-Quran pada majlis akikah cucu. Eh2..tapi cam pelik jek gambar nih. Nape jambul terkeluar tu. Bukankah sudah tidak menutup anak rambut & tak kena etika/prosedur mengaji. Am i rite? Betulkan aku jika aku salah.

Ya ampunnnnnnnn...kebaboooo!!!:-)


KAULAH SEGALANYA.....

Kau merubah segala,
Cinta yang ku dahaga,
Kehadiran dirimu menyinarikan semula hatiku,
Kaulah segalanya,
Yang menyinar hidupku, kasih
Hanya satunya yang ku cintai

Hulur tanganmu kasih,
Sambut cintaku,
Jangan tinggalkan aku seorang diri
Tak sanggup lagi dilukai

Maafkan aku, jika salahku,
Peristiwa yang pernah ku alami dulu
Aku tahu, betapa pahit mu,
Menerima sejarah hidupku

Kaulah segalanya,
Yang menyinar hidupku, kasih
Hanya satunya yang ku cintai

Sambutlah cintaku
Jangan kau pergi dari sisiku
Cintaku padamu ikhlas sejati

Cintaku padamu, ikhlas sejati



FOR MY LOVELY WIFE....


My wife's lovely rabbit...



meet si telinga jatuh dua2...ha3...




dan si telinga jatuh sebelah....


Jepun-tsunami..

Gempa bumi pada ukuran 8.9 skala ritcher menggegar bandar Jepun pada hari Jumaat lepas. Korban terkini mencecah ribuan orang. Ya Allah takutnya aku bila dengar berita sebergini. Sudahlah diceritakan hari Qiamat akan berlaku pada hari Jumaat, dan kebetulan gempa bumi tersebut berlaku pada hari Jumaat. Aku sentiasa berdoa dijauhkan dari sebarang malapetaka yang akan menimpa. Cukuplah dengan ujian kehilangan wang membuatkan aku bersedih. Dijauhkanlah diriku dari bencana alam seperti ini. Biarlah aku ditakdirkan pergi sebelum bertemu hari Qiamat. Sesunggunhnya aku tak sanggup untuk menempuh detik terakhir dunia. Semoga tragedi tsunami di Jepun menjadi iktibar kepada semua.

Haish bile nak beranak ni???




Bilalah arnab aku nak beranak ni...bulu dah cabut...dah murung...selera makan dah takde...harap2 bukan pseudopregnancy...kne la mating balik arnab tu...sedih3...

Friday, March 4, 2011

Pilihan Raya...




Kalau Kuantan or Indera Mahkota ade pilihanraya, boleh minta SRC UIAM minta scholar JPA kelas B kami naik ke kelas A. Sekolah menengah kat Kerdau boleh dpt rm1.9juta. Banyak tu. Kat merlimau macam2 projek depa bagi. Haish kat Sabah n Sarawak yang lama miskin tu tak de plak nak majukan. Bagi bantuan. Sabah banyak hasil tp negeri ke-2 termiskin di Malaysia. Semoga Allah bagi petunjuk kepada pemimpin kita. Ya Allah berikan yang terbaik buat kami rakyat Malaysia..

Listen the Quran (Koran)