About Me

My photo
1. sekolah kebangsaan batu gajah melaka (1996-2001) 2. sekolah menengah kebangsaan bandar baru salak tinggi (2002-2004) 3. sekolah menengah sains selangor (2005-2006) 4. centre for foundation studies iium petaling jaya (2007-2009) 4. iium kuantan campus (2009-2014 insyaAllah)

Sunday, March 13, 2011

Jepun-tsunami..

Gempa bumi pada ukuran 8.9 skala ritcher menggegar bandar Jepun pada hari Jumaat lepas. Korban terkini mencecah ribuan orang. Ya Allah takutnya aku bila dengar berita sebergini. Sudahlah diceritakan hari Qiamat akan berlaku pada hari Jumaat, dan kebetulan gempa bumi tersebut berlaku pada hari Jumaat. Aku sentiasa berdoa dijauhkan dari sebarang malapetaka yang akan menimpa. Cukuplah dengan ujian kehilangan wang membuatkan aku bersedih. Dijauhkanlah diriku dari bencana alam seperti ini. Biarlah aku ditakdirkan pergi sebelum bertemu hari Qiamat. Sesunggunhnya aku tak sanggup untuk menempuh detik terakhir dunia. Semoga tragedi tsunami di Jepun menjadi iktibar kepada semua.

No comments:

Post a Comment