About Me

My photo
1. sekolah kebangsaan batu gajah melaka (1996-2001) 2. sekolah menengah kebangsaan bandar baru salak tinggi (2002-2004) 3. sekolah menengah sains selangor (2005-2006) 4. centre for foundation studies iium petaling jaya (2007-2009) 4. iium kuantan campus (2009-2014 insyaAllah)

Sunday, June 7, 2009

nasib malang ku.....lagi...

7 Jun…baru beberapa minggu aku membeli handphone baru, tapi jodoh ku dgn hp tu tak lame. Tanpa aku sedari hp tersebut telah dicuri. Aduh mmg perit rasenye. Tapi andai ini adalah balasan dari Allah aku redha. Bermakna Allah masih mengingati aku.
Ceritanya camni. Aku tengah duk rehat2 kat ruang televisyen kat umah atok aku kat pontian johor. Ayah ku sedang tido diruang hadapan. Mama ku kat dapur. Atok n mak long kuar pi kenduri. Tetiba dtglah seorg cina, masuk ke Rumah atok ku. Lalu menegur ku. Dia dalam keadaan cemas bile die prasan aku di ctu. Die pun bertanye “ cni ade org nme Man ka??wa mau jmpa.” Aku cakap lah xda. Kemudian bila die perasan mamaku die cepat2 nak kuar. Lalu die pun blah la dari cni. Tak lame lepas tu aku mencari hp ku. Aku call2 tak dapat. Barulah aku sedar hp aku dah lesap. Aku prasan td cina tersebut dtg dari almari kat mne aku letak hp. Nasib baik die hanya sempat capai hp aku. Hp mama n ayah aku x sempat di capai. Sedih la gak. Laptop aku pun Alhamdulillah selamat.
Kalaulah ini balasan n ujian buatku, aku redha kerana Allah masih mengingati aku dan memberi ujian kepada aku. Kepada sesiapa yg nak contact aku sabar ek. Esk lusa aku akan try wat sim card baru n pakai hp ayah yg lame. Aduh mmg malang nasib aku. Hp mula2 masuk jamban. Ni hilang plak. Nasibn badan. Hahahahahahahaha.

3 comments: