About Me

My photo
1. sekolah kebangsaan batu gajah melaka (1996-2001) 2. sekolah menengah kebangsaan bandar baru salak tinggi (2002-2004) 3. sekolah menengah sains selangor (2005-2006) 4. centre for foundation studies iium petaling jaya (2007-2009) 4. iium kuantan campus (2009-2014 insyaAllah)

Thursday, December 9, 2010

Arsenal...bila nak dapat Cup ni...Haish...

Assalamualaikum.. emm rehat sekejap kat blog ni...dah lama tak menulis...

Tajuk ni saje aku pilih sebab saje nak pilih...ha3...Arsenal kelab yang aku sokong sejak aku darjah enam lagi...minat terhadap Arsenal ni bermula sebab:

1) 1st jersey bola yang aku dapat adalah jersey Arsenal...tak silap aku masa tu aku darjah 4@5 camtu...memang jahil langsung pasal EPL..

2) sebab sume sedara mara aku penyokong man utd & liverpool...so aku pikir ramai la plak penyokong man utd & liverpool...so aku decide la untuk sokong arsenal...

Sejak dari itu aku menjadi peminat setia Arsenal...boleh kate sume player arsenal aku kenal...Tahun 2003/2004 tahun yang paling aku tak boleh lupe...season tu Arsenal menang EPL tanpa kalah n berterusan sampai ke musim 2004/2005...49 games unbeaten akhirnya pecah kat tangan man utd...sejak dari itu sampai sekarang sudah 5 musim Arsenal tak dapat Cup langsung...sedih2...

1 perkara lagi pada 2006 Arsenal bersetuju untuk mempromosikan produk pelancongan Israel...contract telah ditandatangani untuk tempoh setahun sahaja...musim itulah arsenal kena kutuk hebat sebab jalin hubungan dgn zionis...sehinggakan ade beberapa penyokong arsenal melakukan demonstrasi mahukan Arsenal membatalkan contract dgn Israel di london...

itulah serba sedikit kenapa aku sokong arsenl...ramai player muslim kat arsenal...contoh samir nasri, marounne chamakh yg merupakan salah seorang pemain muslim dalam skuad arsenal...semoga hidayah akan kekal dalam sanubari hati mereka...

semoga Arsenal terus maju dan menang Cup untuk season ni...selamat berjaya arsenal...

No comments:

Post a Comment