About Me

My photo
1. sekolah kebangsaan batu gajah melaka (1996-2001) 2. sekolah menengah kebangsaan bandar baru salak tinggi (2002-2004) 3. sekolah menengah sains selangor (2005-2006) 4. centre for foundation studies iium petaling jaya (2007-2009) 4. iium kuantan campus (2009-2014 insyaAllah)

Wednesday, August 26, 2009

Pengalaman pahit ramadhan pertama...



Fuh selesai semua urusan aku kat balai. Pengalaman 1 ramadhan yang tak dapat aku lupakan. Ceritanya macam ni, aku baru je pulang dari pekan petang 1 ramadhan. Dah pukul 4.55 ptg. Aku dengan wan baru balik dari pusat photocopy, ambil notes untuk lecture semalam. Di pendekkan cerita, hari hujan semasa kami on the way ke campus, nak bagi notes kat sister. Tiba di satu simpang, traffic light merah masa tu. Kami pun berborak. Elok je dah turn green, aku masuk gear 1 tetiba dentuman kuat kat belakang kereta aku. Apa lagi aku pun toleh la tengok, masa tu hujan lebat, aku malas nak kuar dari kereta. Ada 1 kereta proton wira kat belakang aku. Aku pun rileks je la. Cam tak caya rupa2 aku accident. Cam mimpi pun ada gak. Memang aku tergaman sekejap. Aku pun kuar dari kereta, meredah hujan yang sgt lebat. Suddenly aku terkejut, bukan sebab kereta aku rosak teruk, tapi sebab ada lagi 1 kereta yang terlanggar belakang kereta wira yang langgar aku. Pemandunya perempuan, dalam keadaan trauma. Langsung tak nak kuar dari kereta. Ramai org berhenti tepi jalan nak tengok kejadian itu. Fuh memang dahsyat. Lepas tu datang la beberapa orang mechanics aku pun tak tau siapa yang contact. Mereka pun settlekan hal kereta kami. Kami pun dibawa ke balai.
Dalam kalut2 tadi aku tak tahu nak contact siapa. Dalam kepala aku ingat mama dan ayah. Lepas tu aku Tanya wan, nak call siapa. Lalu muncul 1 nama yang aku tak sangka, afiq rohimi. Kenapa la aku tak fikir camtu. Call afiq, dia pun datang dengan faiz, macha, azhar. Da kawan aku nak pi balai.
Sampai2 balai polis tak nak proceed dengan report kami. Mereka cakap tunggu lepas berbuka. Dah la cakap dengan nada yang kasar, memang polis umno. Benci betul. Kami pun pulang untuk berbuka. Lepas selesai berbuka n solat aku pergi semula ke balai. Buat report for the very first time. Akhirnya semua settle. Pemandu perempuan yang kat belakang kena saman. Kami boleh claim insurans dia. Alhamdulillah yang paling penting tak da yang cedera, Cuma belakang aku sakit skit, impact maksima. Hahaha.

No comments:

Post a Comment