About Me

My photo
1. sekolah kebangsaan batu gajah melaka (1996-2001) 2. sekolah menengah kebangsaan bandar baru salak tinggi (2002-2004) 3. sekolah menengah sains selangor (2005-2006) 4. centre for foundation studies iium petaling jaya (2007-2009) 4. iium kuantan campus (2009-2014 insyaAllah)

Monday, January 18, 2010

Cuti End Block...

Salam, lama rasanya aku tak update blog aku ni..busy sgt kut smpi xda masa..hahaha..emm sampai shake pun bising nape la tak update blog ni kan..emm ok lah...aku tak ada apa nak share pun..just sepanjang perkahwinan yang aku lalui ni memang sangat la best..syukur sangat2 aku dikurniakan seorang isteri yg amat memahami aku..biarpun macam2 tomahan orang bagi tapi aku tetap tabahkan hati melayar kehidupan berumah tangga bersama isteri tersayang..

Biasala adat berumah tangga pasti ada pasang surut..berselisihan faham itu perkara biasa bahkan menjadikan kami lebih intim dan lebih memahami antara satu sama lain..ditambah pula dengan sokongan darrpada kedua belah keluarga..aku sangat bersyukur kepada Allah..cinta sejati yang selama ini aku cari telah aku temui..biarlah ini yang pertama dan terakhir..

aku nak share la..mmg kahwin ni betul2 murah rezeki..semua barang rumah yg aku beli hasil hadiah dan sumbangan daripada kawan,sedara mara,mama n ayah..perbelanjaan rumah semua lagi jimat berbanding masa aku bujang dulu..meh aku share perbelanjaan bulanan aku..
income for 6 months: rm11304 (jpa bagi,hahaha)
perbelanjaan: rumah 6xrm330= rm1980
bil&broadband 6xrm100 = rm600
yuran 2xrm1082= rm2164
minyak kereta 6xrm200 = rm1200
barang dapur 6xrm100 = rm600
buku rm500 = rm500

ada balance rm6240,bhagi la 2 antara aku dgn wife. dpt la kami sorang belanja rm520 sebulan..belum masuk support dari mama aku utk rumah..sungguh mmg murah rezeki kita kahwin..yg penting niat kahwin kerana Allah..

baru2 ni aku bawa wife aku ke kpg ku di perak..fuh kami tak kuar sesen pun..setiap kali nak balik je dpt la sikit rezeki Allah..alhamdulillah..syukur sgt..skrg aku di rumah mentua..mama,adik2 ipar tak ade..sume di kedah sebab sepupu wife aku meninggal..sebab kemalangan motor..ya Allah aku sedih sgt2 dengar cerita arwah..meninggal keseorangan dengan di gilis berkali2..semoga Allah merahmati arwah wajidi..so sape yg baca ni sedekahkan al-fatihah..

cerita lain, emm exam ari tu ok even aku bengang dengan pbl..hehe tp aku tawakal je..harap2 satu batch lulus..

ok la rasanye ni kut aku nak share..esk nak pi daftar mengundi..siap la aku dah boleh mengundi..hahaha hidup PAS, hidup ISLAM...

No comments:

Post a Comment